CTB en DTP@Work intensiveren samenwerking op gebied van nearshoring

Ede, 1 september 2010 (persbericht)

DTP@Work en CTB ICT Bouw te Ede hebben hun samenwerking op het gebied van nearshoring geintensiveerd. DTP@Work gaat het bestaande Bouw-portaal van CTB redesignen en bouwen in Sharepoint.

CTB levert Navision ERP en CRM systemen waarbij standaard add-ons ontwikkeld worden voor haar klanten. Met het CTB BouwPortaal levert CTB aanvullende functionaliteit, onder meer op het gebied van Documentbeheer, d.m.v. een MS Sharepoint Portal. CTB heeft daarbij de strategische keuze gemaakt om de bouw activiteiten niet in eigen huis te doen, maar uit te besteden (via Nearshoring) bij DTP@Work.

Per 1 september is de ontwikkeling van het nieuwe Bouw portaal voor CTB in volle gang gezet. Daartoe zijn een 4 tal ontwikkelaars van DTP@Work in Bulgarije gestart met het redesignen van het Bouw-portaal naar een toekomst vaste architectuur.

Nadat de architectuurplaat samen met de consultants van CTB opgesteld is zullen de ontwikkelaars van DTP@Work de verschillende modules van de nieuwe architectuur gaan ontwikkelen.

Vanwege de flexibiliteit en kwaliteit van de resources van DTP@Work Bulgarije heeft CTB gekozen voor deze aanpak. Dat daarnaast de kosten ook nog eens meer dan 50% goedkoper zijn dan in Nederland vind Evert Feijen (directeur CTB ICT Bouw) een mooie bijkomstigheid.

Verwacht wordt dat eind december het vernieuwde Bouw portaal in zijn totale omvang opgeleverd zal zijn.